Güvenli Turizm Sertifikamız

HES Kodu Hakkında Bilgilendirme:


- T.C. İç İşleri Bakanlığınca 30.09.2020 tarihinde yayınlanan genelge ile ikametgahı Türkiye olan, tesise konaklama amacıyla gelen misafirlerimizden rezervasyon aşamasında veya tesise girişi esnasında HES kodu talep edilecektir.

- HES Kodu ve tesis tarafından sorgulama sonuç bilgisi (riskli değil) misafir giriş kartına (Registration Card) işlenerek misafirin imzası alınacaktır.

- Daha önceden rezervasyon aşamasında HES Kodu alınan misafirlerin HES sorgulaması giriş işlemleri (Check in) öncesinde yapılacaktır.

- Sorgulama sonrasında Covid-19 riski taşımayanlar tesise kabul edilecek, riskli/temaslı oldukları tespit edilenler ise otele kabul edilmeden Alo 184 Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi (SABİM) hattına bilgi verilecektir.

- Henüz HES kodu bulunmayan misafirler, HES kodunu SMS yöntemiyle de alabilir. Kısa mesaj ile HES kodu almak için, HES yazıp aralarında boşluk bırakılarak sırasıyla, T.C. kimlik numarası, T.C. kimlik seri numarasının son 4 hanesi ve paylaşım süresi (gün sayısı olarak) yazılacak ve 2023'e SMS olarak atılabilecek. Paylaşım süresinin belirtilmemesi halinde kodun süresi 1 yıl ile sınırlandırılacak. (Kısa mesaj örneği: HES 1234567890 1234 15. Bu şekilde mesaj atıldığında kod 15 gün geçerli olacak.)

- Dilerseniz daha detaylı bilgi için Sağlık Bakanlığının https://hayatevesigar.saglik.gov.tr/HES.pdf sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

- HES Sorgulaması, İçişleri Bakanlığı genelgesi ile Halk Sağlığının Korunmasına yönelik bir işlem olması nedeni ile Kişisel Verileri Koruma Kanunu’na (KVKK) herhangi bir aykırılığı söz konu değildir.

Covid-19 Manifestomuz

Calista'da Sağlıklı Kalın.

Calista Luxury Resort olarak siz değerli misafirlerimizin ve çalışanlarımızın sağlığını her şeyden önce tutarız.
Tüm dünyayı etkileyen, coronavirus (COVID-19)’un salgını ile ortaya çıkan bu zorlu süreci birlikte aşacağımızı biliyor ve otelimizde önlemlerimizi en üst düzeyde alıyoruz.
Tatiliniz sırasında evinizdeki gibi sağlıklı ve güvenli bir ortam sağlamak için açıldığımız günden bu yana, yapmış olduğumuz sağlık ve güvenlik çalışmalarımızı uluslararası standartlarda eksiksiz bir şekilde yerine getiriyor, uluslararası bağımsız kuruluşlar tarafından periyodik olarak denetleniyor.
Tüm ekibimiz süreci, Dünya Sağlık Örgütü, Uluslararası Kabul Görmüş Standartlar, T.C Turizm Bakanlığı ve T.C Sağlık Bakanlığı Bilim Kurulunun kararları ve öngörüleri ışığında değerlendirmektedir.
Calista Luxury Resort olarak, misafir memnuniyetini ve güvenliğini her zaman en önde tutmak misyonuyla sektörde öncü ve örnek çalışmalar yapmayı görev bildik. Bu bağlamda İSG-OHSAS 18001 (İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi Belgesi), ISO-EN 22000 (Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi Belgesi), ISO-EN 9001 (Kalite Yönetim Sistemi Belgesi), ISO-EN 14001 (Çevre Yönetim Sistemi Belgesi), 4 ayrı belgeyi aynı anda aldık ve Türkiye’nin ilk yeşil yıldızlı çevreci oteli olmayı hak ettik.
Covid-19 sürecinde, süreci başladığı başladığından andan itibaren dikkatle takip ederek yukarıdaki misyonumuza uygun olarak bütün politika ve prosedürleri, bir protokol seviyesinde hazırlık çalışmalarımızla değerlendirdik.
Bu çalışmalarımız ulusal ve uluslararası haber kanallarında yoğun olarak yer aldı. Bu anlamda da Türk konaklama sektörünün konuyu ciddiyetle takip ettiği ve Covid-19 sonrası sürece hazırlanma konusunda bütün çalışmaları yaptığı mesajını verdik. Bu konuda yayınlanan haber linklerini de aşağıda bilgilerinize sunarız.
Calista Luxury Resort’te Covid-19 salgını ve sonrasında diğer olası salgın risklerine karşı, sizlerin güvenli ve sağlıklı tatil deneyimi yaşamanızı sağlamak için en üst düzey önlemlerle ilgili hazırlık ve çalışmalarımızı sizlerin bilgisine sunuyoruz.

Hijyen ve Dezenfektasyon Çalışmalarımız

Çalışanlarımızın Sağlığı için Alınan Önlemler

- Çalışanlarımıza hizmet eğitimleri ve pandemi süresince yapılacak uygulama faaliyetleri ilgili departman yöneticileri/ekip liderleri tarafından ve dış kaynaklı olarak (İş yeri hekimi, İş güvenliği uzmanı ve alanında uzman kişiler tarafından) verilerek operasyonun eksiksiz ilerlemesi sağlanmaktadır.
- Çalışan işe alımlarında sağlık kontrolleri gerçekleştirilmekte, sağlık kontrolleri sonrasında, İşyeri Hekimi tarafından verilen uygunluk sonrasında çalışanın sağlıklı ve işe uygun olduğunu bildiren rapor ile birlikte işe giriş işlemi yapılmaktadır.
- Servis öncesi ve sonrasında dezenfekte edilmekte, çalışanlarımızın ulaşım sırasında koruyucu maske takmasını sağlayarak, ulaşım araçlarında güvenli fiziki mesafe kuralı uygulanmaktadır.
- Kat hizmetleri, temizlik hizmetleri, yiyecek ve içecek üretim alanlarında ve bulaşıkhane gibi hazırlık bölümünde çalışan personelimiz maske ve tek kullanımlık eldiven takmaktadır.
- Tüm çalışanımız, misafirlerimiz ile ve de kendi aralarındaki ilişkilerinde sosyal mesafe kuralını bilmekte ve uygulamakta, ayrıca operasyon öncesi yapılan departman toplantılarında bu önlemler sürekli hatırlatılmaktadır.

Genel Mekan Havuz ve Plajlar

- Otelimizde, Odalar, Lobby, Restoranlar, Barlar, SPA, Çalışan Alanları öncelik olarak doğal havalandırma ile havalandırılır, doğal havalandırmanın kullanılamadığı durumlarda merkezi havalandırma kullanılmaktadır. Merkezi havalandırma filtreleri aylık periyotlar ile temizlenmekte ve Sağlık Bakanlığı onaylı dezenfektanlar ile dezenfekte edilmektedir. Sisteme verilen ortam dezenfektanı ile sürekli bir dezenfeksiyon sağlanmaktadır.
- Ayrıca otelimizde periyodik olarak tüm genel alanlarda çalışanlarımızca dezenfeksiyon yapmaktadır.
-Ortak alanlarda Tuvaletler (zeminleri, klozetler, pisuvarlar, lavabolar, musluk ve batarya başlıkları, kapı kolları temizliği, sıvı sabun ve dezenfektan kontrolü, kapılarının açık kalarak, paravan ile iç kısımların ayrılması) kapı kolları, trabzanlar, asansör düğmeleri, elektrik düğmeleri gibi elle teması yoğun olan yüzeyler sık sık temizlenmekte ve Sağlık Bakanlığı onaylı dezenfektanlar ile dezenfekte edilmektedir.
- Otel genelinde, toplu kullanım alanlarında, noktada el dezenfeksiyon aparatı ve üniteleri bulunmakta ve bunların takibi de periyodik olarak kontrol edilmektedir. Takibi de periyodik olarak yapılmaktadır.
- Plaj ve havuz alanlarındaki havlular çalışanlarımız tarafından sizlere verilmektedir.
- Havuz suları mevzuata uygundur. Periyodik olarak mevzuatta belirtilen değerler ölçülmekte ve kayıt altına alınmaktadır.
- Havuz kenarında ve sahilde hizmetinize sunulan tüm şezlonglar, şezlong minderleri, plaj cabanaları günlük olarak gereken dezenfeksiyon işlemleri uygulanarak misafirlerimize sunulmaktadır.

Check In & Check Out

- Check-in işlemleri sırasında karşılama görevlisi ve resepsiyon görevlisi tarafından sosyal mesafe kurallarımız siz değerli misafirlerimize aktarılmaktadır.
- Check-in sırasında koruyucu kıyafet ve ekipman talep etmeniz halinde resepsiyon görevlimiz tarafından verilmektedir.
- Siz değerli misafirlerimizden check-in sırasında son 14 gün içerisinde bulunduğunuz yerlerin, varsa kronik rahatsızlıklarınızın, COVID-19 geçirip geçirmediğinize ilişkin bilgi istenmektedir.
- Valiz ve eşyalarınız, belboy tarafından Sağlık Bakanlığı onaylı dezenfektanlar ile dezenfekte edilerek, tek kullanımlık eldivenler ve maske ile sosyal mesafe dikkate alınarak odanıza bırakılmaktadır.
- Misafirlerimiz, çalışanlarımız, ziyaretçilerimizin otele giriş anlarında termal kamera ile vücut sıcaklığı kontrolleri ölçümleri yapılmaktadır ve yüz görüntüleriyle kayıt altına alınmaktadır. Otel içerisinde de doğrulama kontrolleri yapılmaktadır. Kabul edilen sıcaklık aralığı haricinde bir tespit olması durumunda otel içerisinde ise “COVID-19 Pandemi Sürecinde Acil Durumlarda Yapılacak Uygulama” standartları devreye alınır. Otel içerisinde değilse otele girişine izin verilmemektedir.
- Otelimizde yapacağınız ödemeler için belli limitler dahilinde olmak üzere temassız POS makinelerimiz kullanılacak ve bu makineler devamlı surette dezenfekte edilmektedir.
- Temassız kapsama dahil değil ise pos cihazı tek kullanımlık bir ambalaj ile kaplanarak kullanımınıza sunulmaktadır.
- Oda kartı, uygulamaları yerine konaklama öncesinde akıllı cep telefonunuza temassız bir şekilde yüklenen QR kod ile uygulama işlemleri yapılacaktır. Bu uygulamanın mümkün olmadığı durumlarda kapı kartları misafirlerimiz otele giriş yapmadan önce hazırlanarak dezenfekte edilmiş ve korumalı kılıflarında misafirlerimize güvenli şekilde verilmektedir.
- Register card veya diğer yasal zorunluluğu olan dokümanlara imza atmanız için tek kullanımlık kalemler bulundurulmaktadır.

Odalar

- Kat görevlisi personelleri, maske ve tek kullanımlık eldivenler ile çalışmakta olup, temizliği yapılan her oda sonrasında diğer bir odanın temizliği başlamadan, eller yıkanarak yeni maske, eldiven değişikliği yapmaktadır.
- Konaklama kapasite kullanımları kontrollü bir şekilde takip edilerek mümkün olduğu kadar aralıklarla oda yerleştirilmeleri sağlanmakta ve Check-out yapılan odalarda planlı bir şekilde temizlik ve dezenfeksiyon işlemlerinden sonra belli bir süre yeni misafir kullanımı yapılmamaktadır.
- Sizlerin hizmetinize sunmuş olduğumuz akıllı oda sistemi ile temassız bir şekilde oda anahtarı kullanmadan odanıza giriş yapabilir, odadaki ışık, klima yönetimini akıllı telefonlarınız ile gerçekleştirebilirsiniz.
- Odalardaki kapı kolları, elektrik düğmeleri, elle temas edilen yüzeyler, telefon, kapı-pencere kolları, su ısıtıcıları, televizyon ve klima kumandaları gibi donanımlar çalışanlarımız tarafından her check-out sonrasında temizlenmekte ve Sağlık Bakanlığı onaylı dezenfektanlar ile dezenfekte edilmektedir.
- Odalardaki buklet malzemeleri ve bilgilendirme dokümanları tek kullanımlık olup, her check-out sonrası yeni setup atılmaktadır.
- Odalardaki bardak, kaşık, çatal, bıçak endüstriyel bulaşık makineleri temizlenerek ve dezenfekte edilerek tek kullanımlık gıdaya uygun ambalajlara konulmaktadır ve diğer minibar malzemeleri ile birlikte her check-out sonrası yeni setup atılmaktadır.
- Oda içinde kullanılan tüm mefruşat malzemeleri ve havlular günlük ve yeterli sürelerde yıkanmaktadır.
- Kat personeli tarafından yapılan temizlik işlemlerinden sonra odalarımız sağlık bakanlığı onaylı dezenfeksiyon ürünleri ile buharlama işleminden sonra ve yaklaşık 1 saat süre ile havalandırılmaktadır.

Gıda Sağlığı & Yiyecek İçecek

- Tüm Restoran, Snack, Barlar, masa planlaması 1,5 metre, sandalye yerleşimleri ise 60 cm mesafeli olacak şekilde planlanmıştır.
- Restoranlarda, barlarda kullanılan servis ekipmanlarının servis öncesi ve sonrası periyodik olarak F&B çalışanları tarafından temizliği ve Sağlık Bakanlığı onaylı dezenfektanlar ile dezenfekte edilmesi sağlanmaktadır.
- Bellum Restoranda verilen Açık Büfe hizmetimizde talep etmiş olduğunuz yemeklerin servisi mutfak çalışanı tarafından yapılmaktadır.
- Restoranlarda içecek setup ları servis bölümünde bulunur, F&B çalışanları tarafından tüm içeceklerin servisleri yapılmaktadır.
- Bellum Restoranda verilen Açık Büfe hizmetimizde talep etmiş olduğunuz yemeklerin servisi mutfak çalışanı tarafından yapılmaktadır.
- Restoranlarda, barlarda masalar ve mobilyaların üst kısmı sizlerin kullanımı sonrasında F&B çalışanları tarafından temizlenmekte Sağlık Bakanlığı onaylı dezenfektanlar ile dezenfekte edilmesi sağlanmaktadır.
- Restoranlarda, barlarda masaların üzerindeki tek kullanımlık ekipmanların her misafirimizin kullanımı sonrası yeni setupları atılmaktadır.
- Gıda üretim süreçlerimiz, Gıda Satın Almalarımız Gıda Güvenliği Yönetim sistemi kuralları ile yürütülmektedir.

Eğlence & Çocuk Kulübü

- Animasyon Departmanı, Spor ve Sağlık Topluluğu aktivite programlarında sosyal mesafenin sağlanması amaçlanarak, aktivite saatleri talebiniz doğrultusunda kişi sayısına göre Animasyon yönetimi tarafından belirlenmekte ve aktivite programı ile günlük olarak misafirlere bildirimleri yapılmaktadır.
- Spor ve Sağlık Topluluğu aktiviteleri sonrasında çalışanlar tarafından ekipmanlar temizlenmekte ve Sağlık Bakanlığı onaylı dezenfektanlar ile dezenfekte edilmesi sağlanmaktadır. Sizlerin de ekipman kullanımı öncesinde el teması olan alanları dezenfekte etmeniz için tek kullanımlık kağıt havlu ve Sağlık Bakanlığı onaylı dezenfektanlar ekipman üzerlerinde bulundurulmaktadır.
- Calippo Mini Club misafir hizmetleri ile ilgili “12.05.2020 tarih ve 2020/6 sayılı” genelgede belirtilen kuralın değişmesi halinde, bu bölümde de sosyal mesafe, koruyucu donanım ve genel hijyen, dezenfeksiyon kurallarına uyularak hizmet verilmesi konusunda planlamalar yapılmıştır.

SPA & Fitness

- Fitness Salonumuz misafirlerimizin sosyal mesafe bırakacak şekilde kullanımını sağlamak amacıyla, SPA Yönetimi tarafından belirlenen maksimum kişi sayısı ile hizmet vermektedir. Misafirlerimizin kullanım saatleri talebe göre belirlenecek ve randevulu sistemde hizmet verilmektedir. Kullanım sonrasında çalışanlar tarafından ekipmanlar temizlenmekte ve Sağlık Bakanlığı onaylı dezenfektanlar ile dezenfekte edilmesi sağlanmaktadır. Sizlerin de ekipman kullanımı öncesinde el teması olan alanları dezenfekte etmeniz için tek kullanımlık kağıt havlu ve Sağlık Bakanlığı onaylı dezenfektanlar ekipman üzerlerinde bulundurulmaktadır.
- SPA ortak alanlarının sizlerin sosyal mesafe bırakacak şekilde kullanımını sağlamak amacıyla, kullanım saatleri talebinize göre SPA yönetimi tarafından belirlenmektedir.
- SPA alanları kullanımı sırasında kullanılan buklet malzemeler (kese, sabun, duş jeli, şampuan) tek kullanımlık olup, SPA resepsiyon tarafından verilmektedir.
- SPA nem oranının uygun aralıkta tutulması sağlanmaktadır. Sauna, hamam, buhar odası kullanım süresinin siz değerli misafirlerimizin sağlığı için 30 dakika ile sınırlandırılarak, sonrasında 15 dakika temizlik ve dezenfeksiyonu sağlanmaktadır.

Genel Bilgilendirme

- Covid-19 ve hijyen konusunda alınan önlemlerin, uygulamaların olduğu bilgilendirmeler, online ve dijital uygulamalar aracılığı ile, resepsiyonda yer alan bilgilendirme dokümanı, odalardaki televizyon ve genel alanlardaki kiosk üzerinden, ulaştırılmaktadır. Böylelikle siz değerli misafirlerimizin kafanızdaki soru işaretlerini atarak, rahat ve sağlıklı bir tatil geçirmesi hedeflenmiştir.
- Siz değerli misafirlerimizle ve çalışanlarımızla sağlıklı ve hızlı bir iletişim kurmak amacı ile sağlıklı ve güvenli bilgilendirmeler sosyal medya ve dijital platformlar aracılığı ile yapılmaktadır.
- Sosyal mesafe kapsamında Calista Luxury Resort bünyesinde yer alan tüm Barlar, restaurantlar, Lobby, Havuzlar, Plaj, Mini Club, Toplantı Salonları, Tüm Eğlence ve Spor alanları, SPA merkezi, Fitness, Plaj, İskele, , Dükkân ve Mağazalar, Çalışan dinlenme, konaklama, ulaşım ve çalışma alanları 1,5 metre sosyal mesafe bırakılacak şekilde düzenlenmiştir. Sosyal mesafe işaretlemeleri yapılmış, alan sorumluları tarafından sürekli olarak kontrolleri yapılmaktadır.
- Ortak kullanım alanları, hizmet alanlarında (Resepsiyon, Lobby, Restaurant, Snack, Barlar, SPA, Fitness, Plaj, İskele, Animasyon, Spor ve Sağlık Topluluğu aktivite alanları, Mini Club, Toplantı Salonları, Sinema, Oyun Salonu) Sağlık Bakanlığı onaylı el dezenfektanı, koruyucu ekipmanlarımız (tek kullanımlık cerrahi maske, eldiven, siperlik, önlük vb.) mevcuttur. Görevli çalışanlarımızdan talep edebilirsiniz.
- Ortak kullanım alanlarında maske, eldiven, diğer koruyucu ekipman atıkları için gri kapaklı atık kutuları bulunmaktadır.
- Otelimiz transfer araçlarımızda koltuk, kapı kolu, el tutacağı gibi sık temas edilen yüzeylerin temizliği her transfer öncesinde gerçekleştirilmektedir.
- Otelimizin tüm tesisat ve donanımların bakımları periyodik olarak yetkili servis veya konusunda eğitim almış uzman kişilere yaptırılmaktadır.
- Otelimizin Havalandırma filtreleri düzenli olarak temizlenmekte ve Sağlık Bakanlığı onaylı dezenfektanlar ile dezenfekte edilmektedir.
- Misafirlerimizin hizmetine sunmuş olduğumuz tüm malzeme ve mamullerimiz hijyen çalışmalarını gerçekleştiren tedarikçilerden satın alımı yapılmakta, kontrol ve dezenfeksiyon işlemlerinden sonra tesislerimize kabul edilerek, depolanma ve dezenfektasyon çalışmaları hijyenik ortamlarda yapılmaktadır.

Sizlerin de bu güvenli ortamın parçası olarak, tatil süresince yapacağınız pratik fakat çok önemli olan önlemler nelerdir?

- Ortak alanlarda yer alan sosyal mesafe işaretlemelerine uymanız (Sosyal mesafe kuralları aynı odada kaldığınız, birlikte tatile geldiğiniz, aynı aileden olduğunuz kişilerde geçerli değildir.),
- Yüzeylere, yüzünüze, saçınıza, kıyafetlerinize dokunduktan sonra, yemek yemeden ve içecekleri içmeden önce, ellerinizi 20 saniye süre ile elinizin her tarafına temas edecek,
- T.C. Sağlık Bakanlığı El Yıkama Çizelgesinde belirtilen şekilde yıkamanızı veya ortak alanlarımızda bulunan dezenfektanları kullanmanızı
- Fitness, Spor ve Sağlık Topluluğu aktiviteleri ekipman kullanımı öncesinde sizlerin de ekipman el teması olan alanları dezenfekte etmeniz,
- Check-in sırasında son 14 gün içerisinde farklı bir ülkede bulunduğunuz yerleri, varsa kronik rahatsızlıklarınızı, COVID-19 geçirip geçirmediğinize ilişkin bilgileri resepsiyon görevlisine iletmeniz,
- Temasın en aza indirilmesi amacıyla ödemelerinizi online yada temassız kanallar ile yapmanız,
- Maske, eldiven, diğer koruyucu ekipman atıkları için ortak kullanım alanlarında bulunan gri kapaklı atık kutularını kullanmanız,
- Restoranlarda içecek setup’ları servis bölümünde bulunmakta, içecek servisleri F&B çalışanları tarafından yapılmaktadır. Talebiniz durumunda kendilerine iletmeniz,
- Bellum Restoranda verilen Açık Büfe hizmetimizde talep etmiş olduğunuz yemeklerin servisi mutfak çalışanı tarafından yapılmaktadır. Taleplerinizi kendilerine iletmeniz,
- Plaj ve havuz alanlarındaki misafir havluları talebinizi görevli çalışana iletmeniz,
- Otel transferleri sırasında maske kullanmanız rica olunur.
- Yüksek ateş, öksürük, nefes darlığı durumunda ortak kullanım alanlarını kullanmamanız, sizin ve tüm misafirlerimizin sağlığı için vakit kaybetmeden maskenizi takarak doktor ofisine görünmeniz önem arz etmektedir.
Covid 19 salgınının başlaması ile birlikte, Otelimiz de Genel Müdürümüzün başkanlığında Sağlık ve Güvenlik Kurulu oluşturulmuştur.
Sağlık ve Güvenlik Kurulu, gelişmeleri devamlı takip etmektedir ayrıca bu kurul, gelişen yeni durumlara göre prosedür ve uygulamalarda gereken revizeleri de yapmakta, otel personelimiz ve siz değerli Calista misafirleri ile sağlıklı ve hızlı bir iletişim içinde olmaktadır.
Sizlere hizmet etmek için sabırsızlanıyor ve özlediğimizi belirtmek istiyoruz.

Calista Luxury Resort Otel Yönetimi